برگزاری مراسم درختکاری به یاد کودکان اهداکننده عضو

{"status":"error","msg":"Unable to connect to the remote server"}

 
همزمان با ایام هفته درختکاری و به پاس تقدیر از اقدام خیر و خداپسندانه خانواده‌های کودکان مرگ مغزی که اعضای بدن عزیزانشان را به کودکان نیازمند به عضو اهدا کردند، مراسم کاشت نهال در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور رئیس بیمارستان اکبر و مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  برگزار شد از خانواده‌های ۴ کودک اهداکننده عضو، محمدحسین سلیقه، یاسین سالمی، امیرعباس هوشمندفر و شاهان عسکری‌دشت‌بیاض تقدیر به عمل آمد و والدین این کودکان به نام و یاد عزیز از دست رفته‌شان کاشت نهال در بیمارستان اکبر انجام دادند.
 
تمامی بخش‌های بیمارستان اکبر ارتباط مستقیمی با حوزه پیوند اعضاء کودکان دارند
 
در این مراسم دکتر سیدعلی جعفری، رئیس بیمارستان اکبر،با بیان اینکه خانواده‌های اهداکننده عضو واژه ایثار و یاری رسانی به همنوع را به بهترین شکل ممکن معنا نمودند، اظهارکرد: ایثارگری‌هایی مردم در جهت نجات جان بیماران نیازمند در تمامی گروه‌های سنی به‌ویژه کودکان در دنیا زبانزد خاص و عام است و با این کار خیرخواهانه و خداپسندانه امید در دل بیماران نیازمند به عضو و خانواده‌های آنان بیش از پیش زنده شد.
 
دکتر جعفری اضافه کرد: یکی از امتیازات ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرق کشور برخورداری از یک تیم پیوند اعضاء قوی بوده که با نهایت تلاش خود و با همکاری خانواده اهداکننده روزهایی خوش برای نیازمندان به عضو رقم زده‌اند تا که این افراد از نعمت سلامت و همچنین داشتن یک زندگی سالم بهره‌مند باشند.
 
وی با ذکر این نکته که در بیمارستان اکبر که بزرگترین مرکز درمانی فوق تخصصی کودکان شرق کشور است از تمامی ظرفیت‌ها و تخصص‌های این حوزه بهره‌مند است تاکید کرد: خدماتی که در بیمارستان اکبر به کودکان ارائه می‌شود در نوع خود بی‌نظیر و منحصر به فرد بوده و در این مرکز درمانی بخش‌های تخصصی گوارش، کبد، ریه، جراحی، روماتولوژی، آلرژی و غیره در حوزه کودکان فعال است و تمامی این بخش‌ها ارتباط مستقیمی با حوزه پیوند اعضاء کودکان دارند.
 
رئیس بیمارستان اکبر گفت: بسیاری از بیماران کبدی شرق کشور در گروه سنی اطفال در بخش تخصصی این حوزه در بیمارستان اکبر تحت درمان و مراقبت قرار گرفته‌اند و یکی از این درمان‌ها و مراقبت‌ها در حوزه پیوند بوده است؛ همچنین در همین حوزه بخش icu این بیمارستان با داشتن تخت خاص picu (مراقبت ویژه کودکان) پیشتاز این حوزه تخصصی بوده و با افتخار می‌گوییم که دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور در حوزه درمان و پیوند کودکان بوده است.
 
دکتر جعفری بیان کرد: بیمارستان اکبر در تمامی ایام سال به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت کودکان بیمار بوده و این مرکز درمانی در ایام نوروز ۱۴۰۳ هم به‌صورت شبانه‌روزی خدمتگزار این گروه از بیماران است و هیچکدام از بخش‌های این بیمارستان در ایام تعطیلات نوروزی تعطیل نماید.
 
اهدای اعضای بدن ۱۷ کودک مرگ مغزی به ٣٢ بیمار
 
در این مراسم دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد١٧١  عمل اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه انجام شده که از مجموع آن١٧ مورد مربوط به اطفال بوده که از این تعداد ۴ مورد از طریق بیمارستان کودکان اکبر معرفی شده اند.
 
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی نجات بخش جان ۳۲ بیمار نیازمند به عضو بوده است، بیان کرد: از این ۱۷ کودکی که دچار مرگ مغزی شدند ۶ کبد، ۲۴ کلیه و ۲ قلب به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند شده است و موجب نجات جان کودکان نیازمند به این اعضا شد و ضمن اتمام درد و رنج آنها، موجب رفع نگرانی‌های خانواده‌های آنان شد.
 
دکتر خالقی خاطرنشان کرد: به نمایندگی از مسئولان تیم پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد از خانواده‌های اهداکننده تقدیر و تشکر می‌کنم و معتقدم که اجر و مزد ابدی آنان به واسطه کار خیر و خداپسندانه‌ای که انجام دادند نزد ایزد منان محفوظ و پابرجا است.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه روز به روز در حال رشد و پیشرفت بوده و ما در موارد مرگ مغزی مختلف به‌خصوص در سن اطفال می‌بینیم که خانواده‌های این کودکان به سرعت فرم اهدای عضو را تکمیل می‌کنند تا که چند خانواده دیگر داغدار فرزندان عزیزشان نشوند.
 
دکتر خالقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۲۰۰ مورد مرگ مغزی داشتیم که ۱۷۱ مورد آن با رضایت خانواده‌هایشان منجر به اهدای عضو شده است.
 
وی افزود: میزان رضایت خانواده‌های مرگ مغزی بیش از ۷۰ درصد بوده و در تلاش هستیم تا که با فرهنگ‌سازی صورت گرفته با همکاری رسانه‌ها این عدد را افزایش دهیم.
 
دکتر خالقی تصریح کرد: انجام عمل پیوند در دانشگاه‌های مادر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها قادر به انجام این عمل نیستند و در سطح کشور شهرهای مشهد، تهران و شیراز در این حوزه پیشتاز هستند.
 
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمره دانشگاه‌هایی است که اعمال پیوندی قلب، کبد، کلیه، پانکراس، قرنیه، پوست و مغزاستخوان را در تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان انجام می‌دهد و این دانشگاه در سطح دنیا هم جزو مجموعه‌های موفق در این حوزه بوده و طبق آمار ثبت شده درصد موفقیت بالای ۹۰ درصدی را در اعمال پیوندی انجام شده داشته است.
مدیر سایت
نویسنده:

مدیر سایت