از اهدای عضو تا ترویج فرهنگ اهدای زندگی در بیمارستان سینا


به گزارش شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی  دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 30 و 31 اردیبهشت‌ماه همزمان با هفته ملی اهدای عضو، اهدای زندگی به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو و ایثارگری اجتماعی، غرفه ثبت‌نام، صدور کارت اهدای عضو و توزیع برشور آشنایی با مرگ مغزی و اهدای اعضا در بیمارستان سینا برپا شد.
در این غرفه که مورد توجه و استقبال کارکنان و مراجعین قرار گرفت، ثبت‌نام کارت اهدای عضو و توزیع بروشور صورت گرفت و آگاهی‌های لازم به افراد علاقه‌مند توسط سفیران زندگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا داده شد و ابهامات موجود در اذهان عمومی برطرف شد.
برگزاری غرفه‌های اهدای عضو، اهدای زندگی از اقدامات ارزنده با هدف فرهنگ‌سازی مقوله اهدای اعضا از موارد مرگ مغزی و افزایش آشنایی و آگاهی مردم در خصوص این امر مهم بوده است.
امید است با همیاری تمام نهادهای مردمی، دولتی و خصوصی در مناسبت های مختلف فرهنگ اهدای عضو، اهدای زندگی گسترش یابد تا این فرهنگ به رفتاری در جامعه تبدیل شود و خانواده‌هایی که در شرایط حساس تصمیم‌گیری برای رضایت به اهدای اعضای عزیزشان هستند، راحت‌تر نسبت به آن اقدام کنند.

مدیر سایت
نویسنده:

مدیر سایت